Nu elke bestelling gratis verzonden!

1 | Selecteer merk
2 | Selecteer model
3 | Selecteer uitvoering
2 | Selecteer type

Nu elke bestelling gratis verzonden!

Algemene voorwaarden

Artikel 1. Definities

1.1 In deze algemene voorwaarden hebben de volgende woorden de volgende betekenis,tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld of de context anders vereist:

  • : De gebruiker van deze algemene voorwaarden: geregistreerd registered in  3120 Tremelo Emiel Van Der Veldestraat 58"
  • Gebruiker: De natuurlijke persoon of instelling die een bestelling plaatst bij
  • Product: Het Produkt geleverd
  • Website: www.hardrace.be beheert door
  • Verbruiker: De natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf

Artikel 2. Generaal

2.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen en de klant.

2.2 Eventuele bepalingen die afwijken van deze Algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien er voor zover uitdrukkelijk schriftelijk of per e-mail door partijen is overeengekomen

2.3 De toepasselijkheid van eventuele inkoop- of andere voorwaarden van de klant wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen..

2.4 Ingeval 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden op enig moment nietig of ongeldig zijn verklaard,blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van kracht. De nietige of ongeldige bepalingen worden vervangen door , rekening houdend met de strekking en bedoeling van de oorspronkelijke bepaling(en) voor zover mogelijk.

2.5 In geval niet altijd de strikte naleving van deze algemene voorwaarden vereist,betekent dit niet dat deze bepalingen niet van toepassing of dat op enigerlei wijze het recht verliest om in andere gevallen strikte naleving van de bepalingen van deze algemene voorwaarden te eisen.

2.6 Voor de interpretatie van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden heeft de Engelse tekst te allen tijde voorrang.

Artikel 3. Aanbiedingen en prijsoffertes

3.1 Alle aanbiedingen en prijsoffertes van  zijn vrij van engagement.

3.2 Alle drukfouten,typografische fouten of programmeerfouten in de catalogen,e-mail berichten of websites zijn niet bindend bij .

3.3 Het assortiment dat op de website wordt aangeboden,kan worden gewijzigd.

Artikel 4. Illustraties en andere informatie

4.1 Alle illustraties,kleuren,gewichten,technische specificaties en dergelijke van aangeboden producten die op de website worden getoond,zijn slechts bij benadering en kunnen geen reden tot schadevergoeding en / of ontbinding vormen.

Artikel 5. Tot standkoming van overeenkomst en annulering

5.1 De overeenkomst komt tot stand nadat de klant de bestelprocedure via de  website heeft gevolgd of nadat de klant het aanbod van heeft aangenomen.

5.2 Nadat de overeenkomst is gesloten via de website, zal de klant een bevestiging via e-mail krijgen met de vermelding dat het order heeft ontvangen. Deze bevestigingsmail bevat het bestelnummer en andere informatie over de bestelling van de klant.

5.3 Een bestelling kan niet via de website worden geplaatst tot de klant het bevestigingsvak heeft gecontroleerd dat hij akkoord gaat met deze algemene voorwaarden.

Artikel 6. Prijzen

6.1 De prijzen op de website zijn inclusief btw.

6.2 Genoemde prijzen zijn exclusief transportkosten,invoerrechten,andere belastingen,heffingen en toeslagen.

6.3  heeft het recht om zijn prijzen en verzendingskosten van tijd tot tijd aan te passen.

6.4 De prijs of prijzen in de aanbieding zijn gebaseerd op de factoren die bepalend zij voor de kostprijs zoals die gelden op het moment van de aanbieding. In geval van wijzigingen in de bovengenoemde kostenfactoren tussen het tijdstip van sluiting van de overeenkomst en het tijdstip van levering,zoals veranderingen in aankoop- , transport- en opslagprijzen,verpakkingskosten,invoerrechten voor lonen,wisselkoersschommelingen en dergelijke, heeft het recht om de oorspronkelijke prijs aan te passen

6.5 In geval de prijs verhoogt van het bestelde product na het sluiten van de overeenkomst,heeft de klant het recht de overeenkomst te ontbinden,tenzij de prijsverhoging het gevolg is van een wettelijke verplichting,zoals een verhoging van het btw-tarief.

Artikel 7. Verplichtingen van de klant

7.1 De klant dienst ervoor te zorgen dat alle informatie gevraagd door  aanwezig is voor de uitvoering van de overeenkomst.

7.2 In het geval dat de door  de klant verstrekte informatie onvolledig en/ of onjuist is,gebeurt dit volledig voor rekening en risico van de klant.

7.3 De klant is verplicht om onmiddellijk op de hoogte te brengen van feiten en omstandigheden die relevant kunnen zijn met betrekking tot de uitvoering van de overeenkomst.

7.4 Naleving van alle wettelijke en andere toepasselijke voorschriften met betrekking tot het bezit,de opslag,het gebruik,het transport en de verkoop op welke manier dan ook van het product in het land waar  de klant zich bevindt,is uitsluitend de verantwoordelijkheid van de klant.

7.5 Alle gegevens en informatie verstrekt door met betrekking tot de geschiktheid en de toepassing van het product is vrijblijvend en ontslaat de klant niet van zijn verplichting om zijn eigen inspecties en tests uit te voeren of te laten uitvoeren.

7.6 De klant is ten allen tijde verplicht om de inloginformatie die hij gebruikt voor het inloggen op de website geheim te houden. kan niet aansprakelijk worden gesteld in geval dat onbevoegde derden inloginformatie van de klant zouden gebruiken.

7.7 De klant is verplicht om te informeren van wijzigingen in zijn (contact) informatie,hetzij per e-mail,hetzij via zijn account.

Artikel  8. Verzendkosten en levering

8.1 De klant zal voor het afsluiten van de overeenkomst op de hoogte worden gesteld van de verzendingskosten.

8.2 Het risico van verlies of beschadiging van het product eindigt op het moment dat de klant het ontvangt.

8.3 Het product wordt afgeleverd op het door de klant opgegeven adres.

8.4 De klant is verplicht om de geleverde producten aan te nemen.

8.5 Klant is verplicht ervoor te zorgen dat de locatie waar de producten moeten worden geleverd,goed toegankelijk zijn.

8.6 De klant is zelf verantwoordelijk voor alle invoerrechten,douaneformaliteiten en belastingen in verband met het product.

8.7  heeft het recht om leveringen op te splitsen.

Artikel 9. Tijd van levering

9.1 De aangegeven tijden van levering kunnen niet als definitieve termijnen worden beschouwd.

9.2 Het tijdstip van levering  begint op het moment waarop de betaling  van de bestelling heeft ontvangen.

9.3 In geval van niet-naleving van het tijdstip van levering als gevolg van een gebeurtenis buiten de bevoegdheid van , die niet kan worden toegeschreven aan handelingen en/ of nalatigheden van , zoals beschreven in e.g. artikel 17 van deze algemene voorwaarden ,wordt het tijdstip van levering automatisch verlengd met de tijd van de niet-naleving veroorzaakt door de onvoorziene gebeurtenis.

9.4 In het geval dat de bestelde producten binnen de 30 dagen na bestelling niet kan leveren, zal contact opnemen met de klant.. In dat geval wordt een nieuwe levertermijn overeengekomen met de klant. Als de klant als consument,geen nieuwe levertermijn wil overeenkomen,kan de klant de overeenkomst kosteloos ontbinden. In het geval dat klant de overeenkomst ontbindt,zal de bedragen die al zijn betaald,binnen de 30 dagen na de datum van herroeping terugbetalen.

Artikel 10. Herroepingsrecht

10.1 De klant die via de website een bestelling heft geplaatst,heeft het recht de overeenkomst zonder opgave van redenen te herroepen en het product te retourneren op voorwaarde dat het niet gebruikt en onbeschadigd is en in de originele verpakking,gedurende 14 dagen na ontvangst van het product. Een uitzondering op dit recht zijn de Big Brake Kits. Deze producten worden op maat gemaakt en besteld voor de klant en kunnen niet worden geretourneerd zonder een geldige reden. In het online bestelproces wordt de klant ook geïnformeerd over deze uitzondering.

10.2 Indien de klant de overeenkomst ontbindt,zijn alle kosten van de retourzending ivm dit product voor rekening van de klant.

10.3 In geval van een ontbinding van de overeenkomst,zal  de ontvangen bedragen binnen de 30 dagen na ontvangst van het geretourneerde product terugbetalen.

Artikel 11. Annuleringskosten

11.1 Het herroepingsrecht als bedoeld in artikel 10.1 is niet van toepassing op een onderneming. Indien een klant(een onderneming/firma) een bestelling annuleert of een COD-verzending weigert,worden de annuleringskosten aan de klant in rekening gebracht. Deze annuleringskosten bedragen 15% van het factuurbedrag van de bestelling.

Artikel 12. Betalingen

12.1 De betalingsmethoden zijn afhankelijk van het land waarin de klant zich bevindt. De verschillende betalingsmethoden voor elk land staan op de website.

12.2 Facturen moeten betaald worden binnen de betalingstermijn die op de factuur vermeld staat.

12.3 In het geval de klant het ontvangen factuur niet op tijd aan betaald,is de klant onmiddellijk in fout en zal de wettelijke rente in rekening worden gebracht. Eventuele rechterlijke en buitenrechterlijke incasso kosten die moet betalen voor het incasseren van de vordering zijn ten laste van de klant. De buitenrechterlijke incassokosten bedragen 15% van de hoofdsom,met en minimum van 250 euro. De buitenrechterlijke incassokosten worden in rekening gebracht zoals die wettelijk zijn vastgelegd.

12.4 Alle betalingen door de klant zullen eerst worden gedaan op de verschuldigde rente(n) en vervolgens op de kosten van incasso. Alle betalingen door de klant worden niet gedaan op de uitstaande hoofdsommen tot na betaling van de bovenstaande bedragen.

12.5 De betaling dient te gebeuren zonder opschorting of schuldvergelijking.

Artikel 13. Eigendomsvoorbehoud

13.1 Alle geleverde of te leveren producten blijven eigendom van  tot alle huidige en toekomstige claims van jegens de klant,waaronder in elk geval als bedoeld in artikel 3:92 lid 2 van het Burgerlijk Wetboek (BW), integraal zijn voldaan.

13.2 Zolang de titel in de producten niet is doorgegeven aan de klant, is het de klant verboden om : a. de producten verpanden ; b. het verlenen van rechten met betrekking tot producten aan derden ; c. doorverkoop van de producten die buiten de normale bedrijfsactiviteiten van de klant vallen.

 13.3 Het is de klant niet toegestaan de producten te vervreemden als onderdeel van zijn normale bedrijfsactiviteiten op het moment dat de klant schorsing van betaling aanvraagt of failliet is verklaard..

13.4 De klant verbindt zich ertoe om op verzoek van – tot de oprichting van een pandrecht op de vorderingen die de klant heeft verkregen of kan verkrijgen tov  haar klanten als gevolg van doorverkoop.

13.5 De klant is verplicht om de geleverde producten onder eigendomsvoorbehoud met de nodige zorgvuldigheid op te slaan en te identificeren als eigendom van . De klant zal ten allen tijde alles doen dat redelijkerwijs van hem verwacht mag worden om de eigendomsrechten van .

13.6 Indien de klant zijn verplichtingen niet of niet volledig nakomt tov , en in geval van ontbinding van de overeenkomst om welke reden dan ook, heeft het recht om producten waarop het eigendomsvoorbehoud rust terug te nemen zonder voorafgaande ingebrekestelling of tussenkomst van de rechtbank,onverminderd het recht van   tot volledige schadevergoeding.

13.7 In geval wil gebruik maken van het recht dat in dit artikel wordt beschreven,is de klant verplicht dit toe te staan of een derde partij in dienst genome door om toegang te krijgen tot alle locaties waar de producten van   zich bevinden.

13.8 In geval van beslaglegging,schorsing van betaling of faillissement dient de klant de gerechtsdeurwaarder, die het beslag legt en de beheerder in het faillissement op de hoogte te brengen van de (eigendom) rechten van .

13.9 De bepalingen in dit artikel tasten geen andere rechten van aan.

Artikel 14. Klachten

14.1 De klant is verplicht om de geleverde producten en hun verpakking onmiddellijk bij aflevering te inspecteren. In het bijzonder is de klant verplicht om het volgende te controleren:

  1. dat de juiste producten geleverd zijn
  2. dat de juiste hoeveelheid is geleverd
  3. dat de verpakking niet beschadigd is

14.2 In het geval dat de levering niet correct is of de verpakking beschadigd is,moet de klant dit onmiddellijk melden aan , binnen de 3 dagen na levering. Klachten over de levering die na 3 dagen worden ingediend,worden niet onderzocht.

14.3 Klant kan vragen of klachten over de aflevering richten aan :

Supertune bvba

Emiel Van Der Veldestraat 58
3120 Tremelo
Belgie

Tel: 0477641549 (Jorn) of 0477988722 (Gerdy)

Of door e-mail

14.4 Klachten worden afgehandeld door  binnen de 30 dagen. In geval dit niet mogelijk is binnen de 30 dagen,wordt de klant persoonlijk op de hoogte gebracht van de duur van de vertraging.

Artikel 15. Garantie

15.1 Voor nieuwe geleverde producten geldt een fabrieksgarantie van minimaal 1 jaar. De garantie wordt verleend door de fabrikant van de producten. is the contact partner voor de garantiezaken tussen de fabrikant en de klant.

15.2 De garantie zorgt ervoor dat ,in het geval dat het product defect is tijdens de garantieperiode,het product wordt gerepareerd,een nieuw onderdeel wordt geleverd of (een deel van) de aankoopprijs wordt terugbetaald aan de klant en dit naar goeddunken van de fabrikant. De garantie sluit nadrukkelijk elke vergoeding uit van loonkosten die de klant heeft betaald als gevolg van een (mogelijk) defect in een product. Niet gedekt door garantie is de schade  aan het voertuig.

15.3 De garantie is ongeldig en klachten over geleverde producten mogen niet worden onderzocht in geval van:

  • De klant heeft de defecten niet gemeld aan , hetzij schriftelijk of per e-mail onmiddellijk na ontdekking van het defect.
  • Het product niet juist gemonteerd is volgens de instructies/voorschriften
  • De klant en / of derden werkzaamheden en / of wijzigingen en/ of reparaties hebben uitgevoerd aan het product.
  • Schade en / of defect veroorzaakt is door een verkeersongeval
  • Defecten worden veroorzaakt door ondeskundig gebruik of een fout van de klant of personeel van de klant. Onkundig gebruik omvat in ieder geval:gebruik in strijd met de verstrekte instructies en gebruik van de producten in strijd met veiligheidsvoorschriften,verkeersregels of andere voorschriften van de overheid.
  • Het product niet werd gebruikt in overeenstemming met het overeengekomen doel en bij gebrek daaraan, het gebruikelijke doel.
  • Defecten het gevolg zijn van normale slijtage
  • Defecten worden veroorzaakt door overheidsvoorschriften met betrekking tot de aard of de kwaliteit van de gebruikte materialen.
  • Schade veroorzaakt door derden (vernieling/vernietiging)
  • Defecten veroorzaakt door extreme omstandigheden zoals: brand,natuurrampen,explosie,water,weersomstandigheden en wegomstandigheden.
  • Kleine afwijkingen die in de branche gebruikelijk zijn en / of technisch onvermijdelijk zijn.
  • Defecten worden veroorzaakt door gebruik dat niet in overeenstemming is met de toegestane technische specificaties.

15.4 Reparaties of vervanging van producten verlengt de garantietermijn niet!

15.5 De klant kan alleen beroep doen op garantie in het geval de klant het product retourneert aan  in de oorspronkelijke verpakking  met voldoende verzendkosten,inclusief foto’s en / of illustraties die het defect en / of de niet-uitvoering van het product voldoende aantonen.. Het ingevulde RMA- formulier moet bij het geretourneerde product worden gevoegd. Dit formulier is te vinden op de website.

15.6 Voordat een product wordt teruggezonden, moet dit eerst gemeld worden aan .

15.7 In het geval dat het erop lijkt dat de klant een product heft geretourneerd zonder een geldige garantieclaim,zal het product aan de klant worden terug bezorgt zonder enige wijzigingen en zal de klant een inspectievergoeding in rekening worden gebracht voor een bedrag van €  25,00.

Artikel 16. Aansprakelijkheid

16.1 kan niet aansprakelijk worden gesteld voor enige schade die direct of indirect wordt veroorzaakt door :

  • Een gebeurtenis buiten de controle van , die niet kan worden toegeschreven aan zijn handelingen zoals beschreven in artikel 17 van deze algemene voorwaarden.
  • Alle handelingen of nalatigheden van de klant,zijn ondergeschikten of andere personen die zijn aangenomen om door of namens de klant werken uit te voeren.

16.2 is niet aansprakelijk voor enige schade veroorzaakt door de permanente of tijdelijke niet beschikbaarheid van de mogelijkheid tot bestellen, niet beschikbaarheid of verwijdering van haar website vanwege onderhoud of enige andere reden.

16.3 De kleuren die op het scherm van de klant wordt weergegeven,kunnen afwijken van de werkelijke kleuren van het product. is niet aansprakelijk voor dergelijke kleurvariaties.

16.4 is niet aansprakelijk voor enige schade,van welke aard ook,veroorzaakt door het feit dat heeft gehandeld op basis van onjuiste en / of onvolledige informatie verstrekt door de klant,zoals een onjuist adres voor bezorging.

16.5 In het geval dat de klant of een derde partij het geleverde product wijzigt, geleverd door  , verwerpt elke aansprakelijkheid voor de operatie en alle (gevolg-) schade die hieruit kan voortvloeien.

16.6  is niet verantwoordelijk voor schade aan of ongevallen waarbij het product is betrokken als gevolg van bijvoorbeeld onjuist of ondeskundig gebruik.

16.7 is niet aansprakelijk voor enige schade veroorzaakt door het feit dat de klant niet aan alle veiligheidsvoorschriften heeft voldaan.

16.8 is niet aansprakelijk voor schade die door de klant is toegebracht omdat de klant de producten niet correct heeft opgeslagen,bewaard,getransporteerd,geassembleerd of gebruikt,waardoor schade aan de producten of andere goederen werd veroorzaakt.

16.9 In geval zichzelf verplicht acht om maatregelen te nemen of mee te werken aan door de fabrikant geinitieerde recall-acties om (verdere) schade te voorkomen als gevolg van claims van consumenten als gevolg van een defect in de geleverde producten,verbindt de klant er zich toe aan dergelijke maatregelen mee te werken.

16.10 is nimmer verantwoordelijk voor gevolgschade. Onder gevolgschade wordt verstaan : omzetverlies,winstverlies,gemiste besparingen,technische schade aan het voertuig,letsel,kosten voor alternatief transport,sleepkosten,reiskosten,schade veroorzaakt door vertraging van bedrijfsactiviteiten.

16.11 In het geval moest aansprakelijk zijn voor eventuele schade,is de aansprakelijkheid van beperkt tot het bedrag gemaakt door de verzekeraar van . Indien de verzekeraar in een bepaald geval niet betaald of de schade niet door de verzekering wordt gedekt,is de aansprakelijkheid van beperkt tot het factuurbedrag dwz dat deel van de overeenkomst waarop de aansprakelijkheid van toepassing is.

16.12 De klant vrijwaart   voor en tegen eventuele claims van derden, uitgebracht tegen vanwege incidenten,handelingen of nalatigheden waarvoor niet aansprakelijk is als gevolg van de bovenstaande bepalingen. De klant is verplicht om te compenseren op verzoek voor alle kosten,schade en rente veroorzaakt aan als een direct of indirect gevolg van een vordering die tegen haar is ingesteld door een derde partij als bedoeld in deze paragraaf.

16.13 Alle claims, van de klant om welke reden ook tegen , zullen in elk geval na het einde van een jaar, na het tijdstip waarop een omstandigheid zich voordoet waardoor de klant en / of bevoegdheden tegen vervallen, met dien verstande dat een garantietermijn van 2 jaar van toepassing is op klanten die consument zijn.

16.14 In het geval dat de klant niet,niet tijdig of niet behoorlijk voldoet aan zijn contractuele verplichtingen of zijn verplichtingen die voortvloeien uit de wet,of onrechtmatige daad tegen  , zal de klant alle veroorzaakte schade vergoeden aan als gevolg daarvan.

Artikel 17. Overmacht

17.1 is niet verplicht om eventuele verplichtingen na te komen in het geval dit door overmacht wordt verhinderd. Omstandigheden die feitelijk buiten de controle zijn van  , of die niet kunnen worden toegeschreven aan handelingen en / of nalatigheden van omvat in ieder geval : obstructies veroorzaakt door derden,inclusief die van overheidsinstanties,ziekte,obstructies in het transport,weersomstandigheden,algemene of andere stakingen,opstand,oorlog of oorlogsbedreiging,zowel in dit land als in het land waar  de producten vandaan komen,verlies of schade veroorzaakt aan producten tijdens hun transport,vertraagde levering of niet-levering aan door haar leveranciers,export – en importbeperkingen,brand;storingen en ongevallen bij of zijn leveranciers,sabotage in het transport van of voerders in gebruik door , geheven heffingen of andere maatregelen genomen door overheidsinstanties die resulteren in een verandering van de feitelijke omstandigheden.

17.2 Onder overmacht wordt ook verstaan het nalaten van de leveranciers van , waardoor niet of niet volledig kan voldoen aan zijn verplichtingen.

17.3 In geval van overmacht kan niet verplicht worden tot vergoeding van enige schade die hieruit direct of indirect voortvloeit en zal ook tijdelijk worden ontheven van zijn leveringsplicht. Het hangt van de omstandigheden van de zaak af of dat voor een deel van of de gehele levering het geval is,of dat dit alleen maar tot opschorting van levering leidt. In het geval van een gelegenheid om achteraf en / of een andere manier te leveren,zullen beiden ,   en de klant verplicht zij van die mogelijkheid gebruik te maken.

Artikel 18. Opschorting en ontbinding

18.1  heeft het recht om de uitvoering van de overeenkomst onmiddellijk op te schorten als,na het sluiten van de overeenkomst er zich van bewust wordt dat er omstandigheden zijn die de vrees rechtvaardigen dat de klant zijn verplichtingen niet nakomt.

18.2 Superune heeft het recht om de overeenkomst te ontbinden in het geval dat de klant een of meer van zijn verplichtingen of een deel ervan uit hoofde  van de overeenkomst niet is nagekomen en de klant niet heeft voldaan aan een aan de klant gerichte ingebrekestelling.

18.3 heeft verder het recht om de overeenkomst te ontbinden in geval van omstandigheden die van dien aard zijn dat uitvoering van de overeenkomst onmogelijk is of redelijkerwijs niet meer te verwachten is,of in geval van andere omstandigheden die van dien aard zijn dat de overeenkomst wordt gehandhaafd zonder wijziging.

18.4 heeft het recht om de overeenkomst te ontbinden in het geval de klant een aanvraag indient voor opschorting van betaling,in het geval dat de klant failliet wordt verklaard of een verzoek om faillissement van de klant wordt ingediend,in het geval de klant niet in staat is zijn schulden te betalen,zijn bedrijf beeindigt of liquideert,is onder wettelijke beperking geplaatst of in geval een beheerder of ontvanger is aangesteld

18.5 In het geval de overeenkomst opschort of ontbindt,is het op geen enkele manier verplicht om hieruit vloeiende schade en kosten,ongeacht de oorzaak,te vergoeden.

Artikel19. Vertrouwelijkheid

19.1 Beide partijen zijn verplicht om alle vertrouwelijke informatie die ze van elkaar of andere bronnen hebben verkregen als onderdeel van hun overeenkomst geheim te houden. Informatie wordt als vertrouwelijk beschouwd als vertrouwelijk door de andere partij wordt verklaard of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De partij die vertrouwelijke informatie ontvangt,gebruikt deze informatie alleen voor het doel waarvoor deze is verstrekt..

Artikel 20. Intellectuele eigendomsrechten

20.1 De klant zal alle intellectuele eigendomsrechten op de door hem geleverde producten volledig en onvoorwaardelijk respecteren geleverd door .

20.2 Zonder de voorafgaande schriftelijke of elektronische goedkeuring door , mag de klant geen informatie,teksten,logo’s,handelsnamen en illustraties die hij van de website heeft verkregen, kopieren,doorsturen,verdelen,reproduceren of publiceren.

Artikel 21. Beveiliging en internet

21.1 zal passende beveiligingsmaatregelen nemen om de website te beschermen tegen het risico van ongeoorloofde toegang to of wijziging,vernietiging of verlies van de gegevens door de klant via de website zijn ingevoerd..

Artikele 22. Toepasselijk recht en bevoegde rechtbank

22.1 Alle overeenkomsten tussen en de klant wordt beheerst door de Belgische wetgeving. De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag is uitgesloten.

22.2 Eventuele geschillen met betrekking tot overeenkomsten tussen de klant en zal worden onderworpen aan de juridische bevoegdheid van de bevoegde rechtbank in Nederland,in het district waarin zijn geregistreerde vestigingsplaats heeft. De klant die consument is, heeft de mogelijkheid om binnen een maand na de schikking te beslissen door de volgens de wet bevoegde rechtbank van een schriftelijke klacht in te dienen tegen .